CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, December 20, 2010

::Keje..keje::

Hari ini aku dah masuk keje semula selepas seminggu lebih dapat mc..aduh...malas betul ler..qhilfi harraz pun nangis masa hantar ke taska..maklum ler, seminggu aku cuti,seminggu juga la dia duduk rumah..

Okies, cerita ku selama seminggu cuti di rumah...Hari2 aku di rumah bapa mertuaku..konon2 mcm berpantang ler..tapi tidak pun sangat..aku masih dengan lasak ku..makan semua sebat, kecuali ada satu hari tu akk iparku tegur tak bole makan sayur kobis sebab sejuk, terus aku tak makan..tapi dia tak tau, tengahari tu aku dah makan dah lauk sayur kobis tu..ngeh..ngeh..akk ipar aku tu straight skit pasal pantang2 nih..okey la tu, badan dia pun maintain jer walaupun dah beranak 3..

Minuman yang berais memang aku tak sentuh pun..tapi ada la sekali aku curi2 minum air 100 plus qhilfi harraz..lalalala...
Hari Ahad plak gigih berjalan pergi tengok formula driff dekat Dataran Merdeka sebab dah boring sangat duduk bertapa dekat rumah. Lagipun sesaja nak bawa qhilfi harraz berjalan naik LRT..sibuk sangat dia kalo nampak LRT lalu..ayah dia jer keje dengan LRT tapi tak penah bawa pun qhilfi harraz naik LRT..cian..hehe..pas ni nak bawa naik bas plak..dah janji nak bawa..janji kena tunaikan..kan..kan...:)



Seketul gambar aku..nak citer plak masa proses aku kat hospital..masa ni tengah tunggu nombor kena panggil..menyerah diri untuk DnC..sib baik doktor cakap tak payah buat..biar turun secara normal..lepas balik dari hospital dah mula rasa sakit perut macam contraction tu..then, subuh tu aku dah rasa sakit yang amat sangat, aku pergi toilet..meneran macam orang nak bersalin..tapi takder la teruk sangat meneran tu..benda tu kecik jer, seketul daging dan kantung putih..itu lah kantung yang nampak bila scan..dah keluar benda tu semua dah tak rasa sakit dah..

Then, aku masukkan semua ketulan daging tu dekat bekas tupperware..nak pergi hospital,nak tunjuk kat doktor..aku ingat bila dah gugur tu, dah bole terus masuk periksa tapi lagi sekali kena melalui proses menunggu yang sangat2 lama dan membosankan tu..takper la, berkorban untuk orang yang lebih memerlukan..ngeh..ngeh...

Doktor scan, then dia cakap dah clear..dia check bawah, rahim complete closed..then dia bagi suntikan untuk kecutkan rahim..aiyooo..sakit okey..lepas kena suntik tu,macam rasa kebas2 jer..nak jalan pun sakit..terpaksa jalan perlahan macam betul2 baru lps bersalin..

Bila dah selesai semua, rasa sayu jer..sedih sebab aku tak dapat menjaga dengan baik kandungan aku ni...tapi bagi aku ada hikmahnyer...qhilfi harraz pun dah tak meragam...tapi bila pergi taska, cikgu dia cakap, dia selalu jer sebut baby mama..baby mama..alamak..lagi sedih plak..nampak macam nak adik tapi bila dengan baby ganas plak dia..baby Zafran, anak abg khoi & kak ain selalu jadi mangsa dia kena lepuk..pantang leka, memang cepat jer tangan dia..iskh..iksh..memang ganas anak aku tu...hehehe..



Qhilfi ni kalo bergambo memang macam nih..gedik skit..



Tapi dia juga lah penghibur hati kami sekeluarga. Keletah dia tu memang buat kitorg ketawa. Kalo lambat ambil dia kat taska, aku dgn yuz dah tak betah..rindu sangat..

No comments: