CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, November 2, 2010

::Rabbit..Rabbit::

Sekarang tempat kerja aku dah ada bela arnab..ramai yang nak menjaga nyer...dari 2 ekor dah jadi 4 ekor..comel la sgt..mula2 aku ingat nak gak bela arnab kat rumah, almaklumlah rumah mcm dah jadi mini zoo..ada burung,kucing n burung puyuh..belum dikira lagi binatang yang tidak terpelihara tetapi selalu jer datang..especially kucing2 jiran yg dtg asyik nak mkn jer tuh..dan juga 'CIK TI' yg selalu cari gaduh dengan aku tuh...geram gila dgn dia..tp aku tak bole maki2 dia..kata org jgn marah2 CIK TI kalo ada kat umah, nanti mereka balas dendam..contohnyer gigit wayar,buat sepah kat dapur...betulll, x tipu..rumah mak aku dulu dah penah kena..sbb aku ckp tikus bodoh...hahahaha...
kan aku dah merapu...huahuahua...



Yang arnab dlm kandang ni,yg mula2 bos aku bawa..jinak betul..kalo org dtg bebudak nih berdiri minta makan atau minta keluar..tapi kalo dapat keluar,amboii..sampai x ingat masuk kandang balik..



Yang ni plak,ada seorg pekerja beli..2 ekor ni RM40..comel kan..bebudak nih lagi jinak...pastu baik plak perangai..tu tido kat luar kandang je tu..xder plak nak merayau2..

Ari tu, dah tanya Yuzz, aku nak bela arnab..dia cakap kalo ada tempat atau kandang luas bole gak..tp kat rumah dah tak cukup ruang..eleh, aku tau dia malas nak jaga...sebab dia tau, apa2 mesti dia yg kena buat...basuh kandang,bagi makan..aku suka layan jer tapi nak buat benda2 tu, ehm...mcm tak nak jer...ngehhh..
Baru2 ni aku dah order 2 ekor anak kucing kat kedai mkn belakang nih...bukan order utk mkn yer..ada ibu kucing tu lepas beranak,pastu ada seekor tu ada 3 kaler bulu dia..aku apa lagi,cepat2 la chop..tapi umur anak kucing tu tak panjang, semalam aku tanya pekerja kedai makan tu cakap dah mati..tinggal yang hitam putih tu ajer..jadilah,comel juga..ekor kontot tp bulu nyer kembang..tapi aku tak amik dulu sebab masih kecil dan tgh menyusu dgn ibu dia..tunggu beso skit..

No comments: